FAIL (the browser should render some flash content, not this).

Pohon:


Tažná síla:



 

Kontaktujte nás

tel.: 775 60 88 48

 

 

 

 

Dovolte, abychom Vám poskytli několik praktických rad pro používání navijáku.

  Vždy vybavte svůj elektrický naviják odpojovačem baterií, a to na plusovém kabelu. Kterýkoliv elektrický naviják spínaný pomocí solenoidů se může čas od času buď samovolně spustit, nebo naopak v případě potřeby vypnutí stále běžet. Dochází k tomu díky poruše solenoidu, kdy se z nějakého důvodu spečou kontakty nebo například při jízdě po tvrdém a nerovném terénu dojde k jejich svévolnému sepnutí. Proto je podle mého názoru rozumná zásada zapínat naviják pouze při práci s ním a ihned po ukončení práce ho odpojit od baterie. 90 % spálených motorů je díky tomu, že vozidlo nebylo vybaveno bateriovým odpojovačem nebo ho majitel nepoužíval. Vzhledem k tomu, že běžný motor elektrického navijáku stojí zhruba 10.000 až 20.000 Kč a bateriový odpojovač do 1000 Kč je jízda se zapnutým navijákem obdivuhodné hrdinství.

  Mnoho lidí se domnívá, že elektrickému navijáku s tažnou silou 9000 liber (4 t) nemůže uškodit, jestliže táhne břemeno například o váze 1 tuny. Například, vezmete-li hák pouze do ruky a budete 15 minut pouze odvíjet a navíjet lano bez záťeže a přestávky, takřka jistě spálíte motor. Elektrické motory navijáku vydrží krátkodobé přetížení proudem, ale nevydrží dlouhodobý provoz a to i při malé zátěži. Zásada je taková, že obsluha musí kontrolovat teplotu motoru a pakliže teplota přesáhne 70 °C, přeruší práci nebo začne motor intenzivně chladit (například vlhkým hadrem) Pakliže potřebujete naviják pro nepřetržitý provoz nebo hodně častý provoz, je lepším řešením hydraulický naviják kde odpadá riziko spálení motoru.

  Dalším vžitým nešvarem je při tažení ve svahu pomáhat navijáku jízdou vpřed. Tímto postupem může dojít k poměrně závažnému poškození navijáku a to tak, že kola vozu se na části svahu chytnou, vůz popojede, předjede lano, které se ještě nestačilo dovinout na buben a je prověšené. Následně vůz ze svahu opět sklouzne a zachytne se až o lano. Ráz, který v této situaci vznikne, může vážně poškodit lano, brzdu nebo převodovku. Proto se doporučuje při tahu do svahu zařadit převodový stupeň, vymáčknout spojku a nechat se vyprostit pouze pomocí navijáku. Při tažení v hlubokém bahně po rovině toto riziko přirozeně odpadá.

  Nešvarem majitelů elektrických navijáku sloužících na odtahových službách je uchycení naloženého vozu pomocí došponovaného lana navijáku. U planetových převodovek může tato praxe několikanásobně uspíšit opotřebení brzdy a to díky permanentním rázům, které na ně působí. Brzdě neprospívá ani časté odvijení lana pomocí motoru. Zatímco při navíjení brzda jednou odbrzdí a nahoře zabrzdí, při odvijení brzda permanentně vibruje a tím dochází k mnohonásobnému opotřebení oproti použití funkce FREE SPOOLING (Volné vytažení lana).

 
 
TERRA 25 Speciální nabídka Bezdrátové ovládání Centurion Doprava GLS Toptrans

PayU

 
  Copyright 2011 © NAVIJÁKY.CZ s.r.o..

Akce  |  Produkty  |  Jak vybrat naviják  |  Užitečné rady  |  Doprava a dostupnost  |  Obchodní a záruční podmínky  |  Kontakt
 
  Follow Us on FacebokSuperWinch

ComeUp Mattracks NAVIJÁKY.CZ s.r.o. PortableWinch RamseyWinch TJD VW Amarok Warn WarriorWinch Xwinch